No announcement yet.

Reporters Without Borders - Egypt Ranked 146 of 169 for Freedom of the Press

  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Reporters Without Borders - Egypt Ranked 146 of 169 for Freedom of the Press

    ?Reporters Without Borders?: Egypt is ranked 146 of 169 countries in the classification of press freedom

    كتب محمد عبدالخالق مساهل ٢٧/٦/٢٠٠٨
    Mohammed Abdul Khaleq Musahil, who wrote 27/6/2008 <table style="border-collapse: collapse; text-align: left; direction: ltr;" align="right" border="0" cellpadding="5" cellspacing="0"><tbody><tr><td align="right" valign="top"><articlebody></articlebody>
    نشرت منظمة ?مراسلون بلا حدود? تقريراً عن أوضاع المواقع الإلكترونية في مصر والرقابة التي يفرضها الأمن عليها، وجاء التقرير في قالب ساخر علي هيئة رسالة موجهة إلي السياح الأجانب الذين يعتزمون زيارة مصر هذا الصيف، مشيراً إلي أن مصر تحتل المرتبة ١٤٦ من بين ١٦٩ دولة في تصنيف حرية الصحافة.
    Organization published ?Reporters Without Borders? report on the conditions of sites in Egypt and censorship imposed by the security, and the report came in the form of an ironic message addressed to foreign tourists who intend to visit Egypt this summer, pointing out that Egypt is ranked 146 among the 169 States In the classification of freedom of the press.
    وقال التقرير الذي نشرته المنظمة علي موقعها الإلكتروني أمس، وتم توجيهه إلي السياح: ?إذا دخلتم مقهي إلكترونياً لن تواجهوا أي صعوبات في تصفح المواقع التي تريدونها، فالشبكة لا تخضع لقدر عال من الفلترة? إلا أنها استدركت بقولها: ?السلطات تراقب عن كثب المنشورات التي تتناول السياسة، لاسيما المواقع الإلكترونية المخصصة لجماعة الإخوان المسلمين?.
    He said the report published by the organization on its website yesterday, and was directed at tourists: ?If you enter a cafe electronically will not face any difficulties in navigation sites you want, network not subject to a high degree of filtering? however, saying only that it: ?authorities closely monitor publications Dealing with politics, especially websites devoted to the Muslim Brotherhood ?.
    وتابع: ?لا تندهشوا إذا لم تتمكنوا من مشاهدة قنوات التليفزيون التي تتوقعونها، فقد سحبت إدارة ?نايل سات?، قناة الحوار من باقتها، دون أن تقدم تبريراً لذلك?، مشيراً إلي أن وزراء الإعلام العرب تبنوا وثيقة تقمع حرية البث في الفضائيات، وتلحق عقوبات لأي إهانة تتخلل برامجها.
    He continued: ?not be surprised if you could not watch the TV channels that are expected, the administration withdrew? Nilsat ?, a channel of dialogue fitness, without providing justification for that?, pointing out that the Arab information ministers adopted the document and suppresses freedom of broadcasting satellites, and inflict Penalties for any insult permeate programmes.
    وأشار إلي أن المدونين المصريين يدركون تماماً ما قد يتعرضون له إذا ما نشروا انتقادات عبر الإنترنت، خصوصاً أن التنكيل الذي يمارس ضدهم يدفعهم إلي إغلاق مدوناتهم.
    He pointed out that Egyptian bloggers are well aware of what they may be subjected if deployed criticism over the Internet, especially as the maltreatment against them leads them to the closure codes.
    وقال التقرير: ?من التذكارات التي يمكنكم الاحتفاظ بها من بلاد النيل، وقضية الطالب كريم عامر الذي لايزال معتقلاً منذ ٦٠٠ يوم، بسبب ما كتبه علي مدونته?، فيما أشار أيضاً إلي الحكم علي المدون عبدالكريم سليمان بالسجن ٤ سنوات، لافتاً إلي أنه صاحب العقوبة الأطول في عالم التدوين المصري.
    The report said: ?souvenirs which you can keep the country out of the Nile, and the issue of student Karim Amer, who is still detained since 600 days, because of what was written on your?, as also pointed to judge the filer Abdelkarim Suleiman 4 years in prison, pointing out that the penalty Longest in the world of the Codification of Egypt.


  • #2
    Re: Reporters Without Borders - Egypt Ranked 146 of 169 for Freedom of the Press

    <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="740"><tbody><tr><td>Egypt | 4.09.2008 Government offensive against freedom of expression in TV broadcasting

    </td> </tr> <tr> <td width="15"> </td> <td> Reporters Without Borders condemns growing Egyptian government control over the media, especially the broadcast media. Egypt already has a repressive press law and a state of emergency law that has been in effect since 1981. Now, in November, parliament is due to examine a new broadcasting bill that is causing concern. At the same time, several production companies working with foreign satellite TV stations have already been censored this year.
    ?The Egyptian authorities are constantly giving themselves new tools with which to stifle free expression,? Reporters Without Borders said. ?Despite a level of diversity that is rare in the region, the Egyptian media must endure the yoke of political control, like the media in other Arab countries with authoritarian regimes.?
    The press freedom organisation added: ?We call on the members of the Egyptian parliament to reject the government?s new broadcasting bill and to draft alternative legislation that would lift the constraints on broadcasting and decriminalize press offences.?
    The bill submitted to parliament in June poses a danger to broadcast journalists. It would introduce news penalties of between one month and three years in prison and would threaten free speech by making it possible for journalists to be prosecuted for ?attacking social peace, national unity, public order and society?s values.?
    Mostly using very vague working, the bill also provides for the creation of a national broadcasting regulatory agency to be headed by information ministry officials and members of the state security services, which would be empowered to withdraw a news media?s licence arbitrarily.
    The Egyptian government launched an offensive against independent TV stations at the start of the year. In February, it got the Arab League to adopt a common charter that restricts the freedom of satellite TV stations and provides for sanctions for programme content that causes offence.
    The charter was criticised by journalists but not by the head of Nilesat, a satellite operator owned by the Egyptian government, which supports the creating of a regional regulatory authority with the power to issue licences. This would mean that the community of Arab governments as a whole was responsible for censorship, rather than the Egyptian government alone.
    At the moment, TV stations that want to transmit via Nilesat must obtain the Egyptian government?s approval. TV stations that dare to criticise governments are not welcome. Unlike Qatar, which gives Al Jazeera a great deal of freedom in its regional coverage, Egypt continues to closely monitor the content of the stations that use Nilesat. The privately-owned TV station Al-Hiwar, for example was dropped by Nilesat on 1 April without any explanation being given.
    In an unrelated case, the government ordered the Cairo Video Sat production company on 28 August to cancel the recording of two programmes for Al-Hurra, an Arabic-language TV station that is funded by the US government. The two programmes were about ?Youth and Politics,? and were to have been broadcast in the station?s showcase series ?Eye on Democracy.?
    Nader Gohar, the head of the Cairo News Company (CNC), is meanwhile still facing up to three years in prison on charges of ?constituting an unauthorised communications network? and ?broadcasting without a licence.? The fifth hearing in his trial is due to be held on 26 October. The main supplier of broadcast equipment for many foreign news media, CNC was closed by the authorities after Al-Jazeera, one of its main clients, broadcast footage of demonstrations in the north of the country in April.
    According to the Egypt-based Arab Network of Human Rights Information (ANHRI), two other agencies, Cairo Sat and the Arab News Agency, are also being harassed by the authorities.



    • #3
      Re: Reporters Without Borders - Egypt Ranked 146 of 169 for Freedom of the Press

      Ibrahim Issa, two months imprisonment on the issue published false news about President 9/28/2008 11:43:00 AM

      Ibrahim Issa, two months imprisonment on the issue published false news about President
      Click to enlarge اضغط هنا لتكبير الصورة Click to enlarge
      ابراهيم عيسى رئيس تحرير صحيفة "الدستور" الخاصة - رويترز

      Ibrahim Issa, editor of the "Constitution" private - Reuters

      القاهرة - محرر مصراوي - قضت محكمة جنح مستأنف بولاق ابو العلا فى جلستها المنعقدة الاحد برئاسة المستشار حازم وجيه بمعاقبة ابراهيم عيسى رئيس تحرير صحيفة "الدستور" الخاصة، بالحبس لمدة شهرين فى قضية نشره لاخبار وبيانات كاذبة عن صحة الرئيس حسنى مبارك على نحو اضر بالاقتصاد القومى.

      CAIRO - Editor Msrawi - Misdemeanor Appeal Court gave Bulaq Abu Ela at its Sunday meeting, headed by Justice Hazem good to punish Ibrahim Issa, editor of "constitution" of imprisonment for two months on the issue of publication of false news and data on the health of President Hosni Mubarak to hurt the national economy .

      وكان قد سبق لمحكمة اول درجة ان قضت بمعاقبة ابراهيم عيسى بالسجن ستة اشهر مع الشغل وكفالة 200 جنيه لايقاف التنفيذ الا ان نيابة امن الدولة العليا وابراهيم عيسى قاما باستئناف الحكم.

      He was previously the court of first instance ruled that the punishment Ibrahim Issa were sentenced to six months in jail and 200 pounds to ensure suspended, but the Supreme State Security, and Ibrahim Issa their appeal.

      تقرير حول الحكم بحبس الصحفي ابراهيم عيسى ..

      Report on the government to imprison journalist Ibrahim Issa .. شاهد Witness

      وكانت نيابة أمن الدولة العليا قد أحالت إبراهيم عيسى للمحاكمة بتهمة إذاعة ونشر أخبار وبيانات وشائعات كاذبة عن صحة الرئيس مبارك، على نحو أضر بالاقتصاد القومى، حيث أوضحت النيابة أن إبراهيم عيسى نشر هذه الشائعات، رغم يقينه بكذبها وعدم صحتها.

      The Supreme State Security Prosecution has been transmitted Ibrahim Issa on trial for radio and the dissemination of news, data and false rumors about President Mubarak, to the detriment of the national economy, as the prosecution pointed out that Ibrahim Issa dissemination of such rumors, despite his belief Bkzbha and health.

      وأكدت النيابة إن ما نشر أضر الاقتصاد المصرى بصورة تمثلت فى سحب إستثمارات أجنبية من البلاد بلغت قيمتها أكثر من 350 مليون دولار، خلال يومى نشر تلك الشائعات، إلى جانب ما أفادت به الهيئة العامة لسوق المال من أنه تم رصد إنخفاض مؤثر فى البورصة المصرية بصورة غير عادية فى ضوء ما نشر من شائعات مرض الرئيس تسببت فى تدافع المستثمرين لبيع وتسييل محافظهم الاستثمارية تجنبا لحدوث مخاطر فى أموالهم.

      The prosecution said the deployment has affected the Egyptian economy was pulling out of the country, foreign investments worth more than 350 million U.S. dollars in daily dissemination of such rumors, as well as reported by the Capital Market Authority that has been monitoring the low influential Egyptian Stock Exchange in an Normal in the light of the publication of rumors the president's illness in a stampede caused investors to liquefaction and selling their portfolios in order to avoid risks in the money.

      ومن جانبه ، طالب الدفاع عن ابراهيم عيسى ببراءته وإلغاء الحكم الصادر ضده ، مؤكدا عدم وجود سوء قصد فيما نشره، نافيا عنه أضراره بالاقتصاد القومى.

      For his part, the defense claimed Ibrahim Issa pleaded not guilty and the abolition of the sentence, saying there is no ill intent with publication, denied it damages the national economy.

      تعليق الصحفي ابراهيم عيسى على الحكم بحبسه شهرين ..شاهد The suspension of journalist Ibrahim Eissa of the jail sentence of two months saw ..

      وكان عدد من المحامين من الحزب الوطنى الديمقراطى قد أقاموا جنحا مباشرة ضد ابراهيم عيسى مطالبين فيها بحبسه لنشره هذه الشائعات، إلا أن المحكمة قضت برفضها فى شقيها المدنى والجنائى.

      A number of lawyers from the National Democratic Party has set up a direct offenses against Ibrahim Issa, demanding the jail for publishing such rumors, but the court ruled in refusing undergoing civil and criminal.


      • #4
        Re: Reporters Without Borders - Egypt Ranked 146 of 169 for Freedom of the Press

        4 to postpone consideration of the resumption of the chief editors of newspapers, especially against the sentence they be put 10/4/2008 9:09:00 PM

        4 to postpone consideration of the resumption of the chief editors of newspapers, especially against a detention sentence

        Click to enlarge اضغط هنا لتكبير الصورة Click to enlarge
        إبراهيم عيسى رئيس تحرير صحيفة الدستور-رويترز

        Ibrahim Issa, editor of the Constitution - Reuters

        القاهرة-محرر مصراوي- قررت محكمة جنح مستأنف العجوزة فى جلستها التى عقدتها يوم السبت تأجيل نظرالاستئناف المقدم من أربعة رؤساء تحرير صحف خاصة ضد الحكم الصادر بحبسهم لمدة عام وغرامة 20 ألف جنيه ، لكل منهم ، لجلسة السبت المقبل وذلك للمرافعة وتقديم المذكرات.

        CAIRO - Editor Msrawi - Misdemeanor Appeal Court decided to Agouza at its meeting on Saturday to postpone Nzeralastinav of the four editors of private newspapers against the sentence of a detention for a year and a fine of 20 thousand pounds each, to a meeting next Saturday in the case and make notes.

        واستمعت المحكمة على مدى أكثر من 4 ساعات للمدعين بالحق المدنى اللذين استرسلا فى استعراض تفاصيل القضية، حيث أشارا إلى أن المتهمين (عادل حمودة رئيس تحرير صحيفة "الفجر" - وإبراهيم عيسى رئيس تحرير صحيفة "الدستور" - ووائل الابراشى رئيس تحرير صحيفة "صوت الأمة" سابقا - وعبدالحليم قنديل رئيس تحرير صحيفة "الكرامة" سابقا) عمدوا إلى نشر أخبار ومقالات تنطوى على بيانات ومعلومات كاذبة ، رغم علمهم بذلك ، بحق رموز وقيادات الحزب الوطنى الديمقراطى وفى مقدمتهم الرئيس حسنى مبارك رئيس الحزب.

        The court heard for more than 4 hours to the right of civil prosecutors in which Astrsla review details of the case, recalling that the defendants (Adel Hammouda, editor of "The Dawn" - and Ibrahim Issa, editor of "Constitution" - and Wael El Ibrashi, editor of "Sawt "Previously - and Abdel Halim Kandil, editor of" dignity "previously) went to the publication of news and articles involving data and false information, despite their knowledge that the right symbols and leaders of the National Democratic Party, led by President Hosni Mubarak, President of the party.

        وأضاف المدعيان بالحق المدنى أن الصحفيين الأربعة لم يقدموا أية أدلة على ادعاءاتهم التى ساقوها فى صورة أخبار أو مقالات بصحفهم ، معتبرين أن الصحفيين الأربعة دأبوا على التطاول ومهاجمة الرئيس مبارك ورموز الحزب الوطنى بصور غير لائقة، والسخرية منهم بما يؤدى إلى الإضعاف من هيبة الحزب داخليا وخارجيا أمام دول العالم وهز صورته ، ويتسبب فى تكدير السلم والأمن العام وإشاعة روح القلق وعدم الطمأنينة لدى المواطنين لاسيما وأنه الحزب الحاكم.

        Prosecutors said the civil right to the four journalists had not provided any evidence of their claims, which given were in the form of news or articles Bsahvhm, considering that the four journalists routinely insulting and attacking the symbols of President Mubarak and the National Party pictures inappropriate, and ridicule them, leading to the prestige of the Party Impairing internally and externally The nations of the world shaking its image and cause the disruption of peace and public security and foster a spirit of concern and uncertainty among the citizens and especially the ruling party.

        وأوضح المدعيان أن الضرر الواقع عليهم هو ضرر أدبي وألم نفسي نتيجة الأخبار الكاذبة، مشيرين إلى أن ما يسىء للحزب وينسب إليه ويتصف ويتصل به ينسحب بالضرورة ويقع على أعضائه ككل خصوصا إذا ما تناولت الموضوعات التى تمس الحزب رئيسه شخصيا، مؤكدين أن العديد من المحامين بالحزب الوطنى يدرسون حاليا إقامة دعاوى مماثلة ضد الصحفيين الأربعة وذلك لشعورهم بالغضب العارم مما يكتب ويعتبرونه بمثابة إساءة للحزب ولهم.

        Prosecutors said that the damage is damage to the moral and psychological pain result of false news, pointing out that what hurts the party's attributed to him and is related to the necessarily apply to its members and is a whole especially if dealt with issues affecting the party president personally, saying that many of the lawyers National Party Currently studying similar proceedings against the four journalists in order to overwhelming anger, which writes and consider an abuse of the party and them.

        وأكد المدعيان بالحق المدنى أن التوكيل الصادر لهما من الدكتور أنور رسلان الممثل القانونى للحزب الوطنى يعطيهما الصفة القانونية لإقامة الدعاوى، متهمين الدفاع عن الصحفيين الأربعة بإطالة أمد الدعوى عبر تقدمهم للمحكمة بمجموعة من الطلبات التى لا علاقة بالدعوى ، على حد قولهم.

        Prosecutors confirmed that the civil right of the agency are from Dr. Anwar Ruslan legal representative of the National Party gave them legal standing to the prosecution, accused the defense of the four journalists to prolong the proceedings of the court provided through a variety of applications unrelated case, they said.

        وتطرق المدعيان بالحق المدنى إلى شهادة الدكتورة عواطف عبدالرحمن أستاذ الصحافة بكلية الإعلام جامعة القاهرة ، معتبرين أن شهادتها جاءت خارج موضوع الدعوى، فضلا عن أنها لم تشهد بوقائع مغايرة تثبت صدق المتهمين وحسن نواياهم كما أنها لم تشرح للمحكمة الفروق بين النقد البناء الهادف والنقد لمجرد النقد والتشويه.

        Turning prosecutors the right to a Doctor of Civil emotions journalism professor Abdel Rahman, Cairo University Faculty of Journalism, considering that her testimony came outside the merits of the case, as well as they did not witness the facts prove otherwise ratified the defendants and their good intentions nor did it explain to the Court of differences between the constructive criticism and meaningful exchange of cash and a distortion .

        وطالب المدعيان من المحكمة ، فى ختام مرافعتهما ، تأييد الحكم المستأنف أمامها استنادا إلى 68 عددا من الصحف التى كتب بها الصحفيون الأربعة "الشائعات والأخبار الكاذبة" ضد الرئيس حسنى مبارك رئيس الحزب الوطنى. Prosecutors asked the court at the end of Mrafthma, to support the provision before it resumed on the basis of a number of 68 newspapers, which wrote the four journalists "rumors and false news" against President Hosni Mubarak, President of the National Party.

        من جانبهم، أبدى محامو الدفاع عن الصحفيين الأربعة امتعاضهم من طول الوقت الذى استغرقه المدعيان بالحق المدنى فى المرافعة، معتبرين أنهما لم يتطرقا أو يقتربا من صلب القضية ولم يحددا بدقة حجم الأضرار التى وقعت عليهما كمدعين بالحق المدنى أو على السلم العام والأمن العام. For their part, defense lawyers showed reporters four distress at the length of time taken to the applicants the right of civil proceedings, saying they did not touch or nowhere near the heart of the case did not accurately determine the extent of the damage which was signed by the civil plaintiffs the right or the public peace and public security.

        وطالب محامو الدفاع من المحكمة إعطائهم أجلا لكى يأخذ كل فرد من فريق الدفاع وقته الكافى للمرافعة وتفنيد ما جاء بأقوال المدعيين بالحق المدنى.

        Defense lawyers asked the court to give them the term in order to take each of the defense team enough time to refute the case and what was the right words Prosecutors civil.

        كانت محكمة جنح العجوزة "أول درجة" قد قضت فى سبتمبر 2007 بالحبس لمدة سنة وغرامة 20 ألف جنيه ضد كل من إبراهيم عيسى رئيس تحرير "الدستور" وعادل حمودة رئيس تحرير "الفجر" ووائل الإبراشى رئيس تحرير "صوت الامة" سابقا وعبدالحليم قنديل رئيس تحرير "الكرامة" سابقا لاتهامهم بسب وقذف الرئيس حسنى مبارك وعدد من رموز الدولة، فضلا عن نشر شائعات وأخبار كاذبة من شأنها تكدير السلم العام والإضرار بمصالح الدولة.

        Egyptian court was the "first degree" had ruled in September 2007 to one year imprisonment and a fine of 20 thousand pounds against both Ibrahim Issa, editor of the "Constitution" and just Hammouda, editor of "The Dawn" and Wael El Ibrashi, editor of "Voice of the Nation" and former editor-in-chief Abdel Halim Kandil "Dignity" previously accused of libel and President Hosni Mubarak and a number of state symbols, as well as the spread of rumors and false news which would breach of the public peace and harming the interests of the state.

        المصدر: وكالة انباء الشرق الاوسط Source: Middle East News Agency