Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nederlanders doodziek in Macedonisch waterpark - Norovirus?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nederlanders doodziek in Macedonisch waterpark - Norovirus?

di 18 aug 2015

Nederlanders doodziek in Macedonisch waterpark

AMSTERDAM - Veel Nederlandse vakantiegangers in het Macedonische Ohrid liggen doodziek in hun hotelkamer in plaats lekker te luieren aan het zwembad of aan het strand. Een flink aantal gasten is in het ziekenhuis behandeld.

Een geheimzinnig virus uit het nabijgelegen Skopje heeft twee derde van de hotelgasten van het luxe hotel Izgrev Spa & Aquapark getroffen, zegt Rina Top-Brouwer. De verschijnselen zijn overgeven en diarree. „Ik heb het gehoord van mijn dochter die er zit. De eetzaal is haast leeg. Overal zitten mensen alleen aan tafel, omdat de rest van hun gezelschap in bed ligt.”

Behandeling

Topman Atilay Uslu van Corendon, die 332 mensen (van de circa 700) vanuit Nederland naar het hotel heeft vervoerd, zegt dat een twintigtal mensen zijn behandeld, van wie een flink deel in het ziekenhuis. Volgens hem, „maar ik ben geen dokter”, heeft het te maken met „iets in het zwembad”.

Veel Nederlandse vakantiegangers in het Macedonische Ohrid liggen doodziek in hun hotelkamer in plaats lekker te luieren aan het zwembad of aan het strand. Een flink aantal gasten is in het ziekenhuis behandeld.
    ?Addressing chronic disease is an issue of human rights ? that must be our call to arms"
    Richard Horton, Editor-in-Chief The Lancet

~~~~ Twitter:@GertvanderHoek ~~~ GertvanderHoek@gmail.com ~~~
Working...
X