Announcement

Collapse
No announcement yet.

Deadly Pig Disease (ASF) Sparks Fear of a Heart Drug Shortage

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Deadly Pig Disease (ASF) Sparks Fear of a Heart Drug Shortage

    Source: https://www.bloomberg.com/news/artic...tage-quicktake

    Deadly Pig Disease Sparks Fear of a Heart Drug Shortage
    By Jason Gale
    November 11, 2019, 4:00 PM EST

    With African swine fever wiping out a quarter of the world’s pigs, primarily in China, doctors and drugmakers around the world are sounding the alarm about a possible prolonged shortage of heparin, a critically important blood thinner. The drug, derived from pig intestines, is widely used to treat heart attacks and prevent deadly blood clots. China has been the primary source of the medicine, and the crisis there highlights a need to develop alternate supplies...

  • #2
    Cela cause , suite :
    au moins les belges ont fait, un peu mieux, que les danois. Je pr?f?re la version belge, car, pour moi, les faits doivent ?tre produit.

    Comme cela est possible, vu le fonctionnement de l'office international des ?pizooties, une vraie clarification, au niveau Europe, serait un d?but.
    Dans cette crise, pas que de la chasse, certains s'amusent :

    Je dis: "s'amusent", car si l'on commence ? parler de cela on va devoir parler de m?dicament casher ou halal, d'une part, d'autre part , vu les stocks strat?giques et les solutions connues de production, il y a bien des solutions.

    morale: si les ?tats se permettent de masquer des faits, en connaissance de cause, pourquoi les acteurs priv?s et les citoyens sont punis s'ils font de m?me ?

    Comment

    Working...
    X